Sunday, October 11, 2009

Seludup masuk


Hahah! Sekarang jam 3.15 ptg. Rumah saya sedang dipenuhi umat manusia, ada jamuah Hari Raya. Yang ke berapa entahlah saya pun tak pasti, yang ke-6 kalau tak salah untuk raya tahun ini (tak termasuk yang masak sikit2 untuk yang datang beraya pada hari biasa)! Kawan2 ayah saya sangat ramai sehinggakan terpaksa buat jamuan batch by batch. Kalau nak buat sekali harung mau macam kenduri kawin kot jadinye! Sekarang saya menyelinap masuk ke bilik sekejap. Dah macam pink panther rasanya. Letih! Dari malam tadi mengemas rumah dan membanting tulang memerah keringat di dapur. Mencurah2 peluh membasahi bumi. Hihihi ayat mesti hyperbola kan kan? =p Nie harus sampai tengah malam nih. Adoyai~ Oklah. Ibu saya suruh pegi 7-e beli ais. Hoyei!! boleh curik tulang. Ok lah nanti jumpa lagi. Babai!
Menu tengah hari ini :
Ikan bakar + air asam
Perut, dan daging bakar + air asam + kicap limau kasturi
Ayam goreng rempah
Sambal udang
Kari ayam
Pecal
Ulam petai + kacang botol
Beraneka jenis kek + coklat
Buah limau sunkist + tembikai + nenas
Air blackcurrant

2 comments:

Mira Mazlan said...

sedappppnyaa! akak,menu selasa nnty ape? ^^' nyummy (drooling)

::hanna:: said...

Menu selasa nie?
1. Swedish 'Kottbullar med Graddsas'
2. Caramel pudding
3. Choco moise cake
4. Orange juice

hehehhee...=) OK?