Monday, October 12, 2009

Jejak kasihan

Okeh bertemu kembali. Baru ada chance untuk rehat2. Jemputan yang terakhir balik setengah jam yang lepas. Kan betul saya cakap. Mesti sampai tengah malam. Jamuan sebenarnya untuk makan tengah hari saja tapi ada yang tak boleh datang tengah hari sebab ada hal, so dengan senangnya mereka membuat panggilan telefon cakap nak datang malam. Huhu.. Dah tue takkan lar nak makan makanan tengahari tadi kan.. So terpaksa lar masak makanan lain yang ringkas sebab dah penat.. Tapi bukan saya yang masak, ibu saya yang masak. Saya tolong aje =)

Menu makan malam :
Mee hailam
Yong tau foo
Swiss roll cake
Air blackcurrant /teh O panas


Tapi malam nie walaupun penat, ada tetamu yang saya tak sangka akan jumpa balik. Aunty Fauziah dan Uncle Nasir! Rasanya nak dekat 18 tahun tak jumpa diorang! Tapi diorang still tak berubah dan macam dulu lagi. Sekali pandang bila nampak diorang, memang saya ingat. Eh! Aunty Fauziah! Eh! Uncle Nasir! hehehe... Rindu sangat! Dulu masa kecik2 saya selalu main kat rumah diorang. Tiap-tiap petang.

Masa tue saya belum skolah lagi. Diorang ada anak nama Fadzli. Fadzli lar bestfriend saya, dia anak tunggal. Yang saya paling ingat, tiap2 petang pukul 5 saya mesti pegi rumah Fadzli. Rumah dia selang 4 buah rumah dari rumah saya. Sebelum pergi tue saya telefon rumah dia dulu. Takut kalau2 fadzli tidur. No telefon rumah dia saya conteng kat dinding. Hahah.. Aunty Fauziah akan buatkan air Ribena sejuk untuk kitorang minum sambil baca buku bersiri kanak-kanak cap Lady Bird. Ala... buku yang 1st series dia ajar A B C.. pastu cerita2 pendek.. Series yang tinggi2 tue nanti ada cerita yang panjang sikit.. Hehehe.. Kadang2 kami main kat taman permainan sebab rumah dia betul2 depan taman permainan. Bila Aunty Fauziah ngan Uncle Nasir pindah, saya main dekat rumah je dengan adik saya. Huhu.. Oh ya. Fadzli skarang dekat Medan tengah study medic. Dia tak dapat datang. Tapi Aunty Fauziah cakap Fadzli sangat tinggi dan berbadan besar! Wah!


Begitu lah ceritera episod jejak kasihan pada hari ini. Tiba2 rasa rindu pulak zaman kecik2 dulu... Zaman sebelum masuk sekolah. To Fadzli, Ameera dan abangnya Amzaar, Amylea, Qistina, Medina Suraya dan Hanis, I always remember you guys! Korang ingat kite tak? Mesti tak ingat. hehehe.. Kite ingat sebab ingatan kite kuat. ceh ceh ceh~ heheheh =) Eh eh apsal nama korang canggih masa zaman dulu2? Macam nama kanak2 zaman sekarang. Baru kite perasan.


2 comments:

Mira Mazlan said...

buku ladibird tuh buku peter n jane kakokk?saye pun ada jugaa ^^ heheheh~tp xbace abes punn ^^

::hanna:: said...

owh ye ye! Peter and jane! hehehe.. baru akak ingat. Heheheh=)