Friday, September 11, 2009

Pendakap Gigi


Apa itu pendakap gigi? Pendakap gigi itu ialah braces. hahaha. Oleh kerana saya sedang memakai pendakap gigi, semalam saya pegi jumpa doctor Zaryff for my monthly check up. N doctor tue cakap susun atur gigi2 saya berubah dengan sangat cepat! wah wah wah! Rasanya takde lah banyak sangat perbezaan pon, macam biasa je.. Tapi bila doktor tunjuk balik model gigi saya yang dia buat sebelum saya pakai braces dan sekarang, huiiiiiii! sangat horrible rupanya gigi saya dulu! haha.. Doktor jugak PUJI ya, puji. dengan keadaan gigi saya - tiada ulcers dalam mulut (selalunya disebabkan pergeseran metal braces tu dengan bahagian bibir dan pipi), tiada kesan merah merah pada gusi sekeliling gigi (disebabkan kedudukan gigi yang berubah) , tiada kesan kekuningan pada leher gigi (selalunya disebabkan kaedah pencucian gigi yang tidak sempurna) - kalau ada, doktor akan bagi 'Tooth Mousse" untuk dipakai, tiada plak, dan tiada sisa makanan. haha yang akhir skali tue saya tambah sendiri. Mana ada sisa makanan, kan bulan puasa. Dia kata ,"Keep up your good oral hygiene, Hana." kembang sebantar bersama kitkat. Doctor Zaryff, saya tahu anda ikhlas memuji. Terima kasih.


Nak tengok tak bagaimana rupa saya sebelum dan ketika sedang memakai pendakap gigi?



Sebelum memakai pendakap gigi. Gambar diambil ketika Earth Hour.



Ketika sedang memakai pendakap gigi. Gambar diambil di saat
Bandar Warisan Puteri dilanda black out.




6 comments:

AdiBaNakAjaiB said...

Ceh!!!
baik tak payah letak gamba!!!
sebbaik dah berbuke puase..
kalau tak dah kurang pahale memaki hamun..
igtkan gamba tgh loading ke hape..
jahat sungguh

::hanna:: said...

hahahaha...
gotcha!

Mira Mazlan said...

hahahah~kentutt jea kak nana..saye da pelik da nape gelap jeaa..ouhh,nakal yea..

::hanna:: said...

Hahaha.. malu lah nak tunjuk gigi berkawat besi ini=p

Mira Mazlan said...

hahaha~bila bru boleh bukak kak? lps nih senyum nmpak gg jea la yeaa..

::hanna:: said...

Hahaha=p lagi setaun lebey kot baru boleh bukak. haihhh~ macam mane nak kawin cepat neh. Heheheheh=p