Wednesday, September 9, 2009

Apa yang saya rindu? Part 2


6. Van Uncle Jeri -
Tiap tiap pagi saya pergi sekolah naik van sebab ayah saya cakap kalau dia hantar saya dulu ke sekolah sebelum dia pergi kerja, nanti boss dia marah sebab datang lambat. Uncle yang bawak van tue namanya Uncle Jeri. Tiap tiap pagi, saya dan Sumayyah akan tunggu Uncle Jeri depan rumah sambil makan roti (tapi selalunya Uncle Jeri akan bunyikan hon sebab saya lambat) . Uncle Jeri apa khabar di sana? Harap-harap Uncle berada dalam keadaan yang sihat di samping keluarga tercinta (Saya selalu dapat A untuk kertas Penulisan BM).

7. Bulan Puasa - Bulan puasa adalah bulan yang sangat sangat dinantikan. Lepas berbuka, saya dan adik beradik termasuk saudara kembar saya tak lain dan tak bukan Sumayyah akan berjumpa di depan rumah dan sama sama ke surau. Di surau, noor, ainal, dan hanis selalunya sudah tolong chop kan tempat untuk kami. Lepas je habis solat withir (macam inikah ejaannya?), imam bagi je salam, kami semua terusss zupppppppppp! cabut telekung lepas tue simpan dalam beg dan main basikal!! Basikal pula selalunya kami pinjam dari budak budak lelaki sebab basikal mereka jenis BMX. Boleh duduk di handle hadapan atau berdiri di belakang. hehehe... Puas pusing pusing satu taman perumahan. Kadang kadang kami join budak budak lelaki main kejar kejar dan main mercun di padang permainan.

8. Buku Kod Rahsia - Ini pula perihal di sekolah. Saya dan kawan baik saya Khadija mempunyai diary yang menggunakan kod huruf rahsia ciptaan sendiri supaya tiada sesiapa yang boleh baca diary tersebut selain kami. Diary tersebut juga dilengkapi dengan biodata kami, gambar gambar, serta scrap book artis artis pujaan kami termasuklah BSB dan Spice Girls sudah semestinya. KRU adalah satu satunya artis tempatan yang kami gilai. haha. Oh. ELITE juga. Lupa pulak. Khadija pula sangat meminati Devon Sawa, pelakon cerita hantu Casper tue.
Haihh.. banyak lagi yang saya rindu sebenrnya. Tapi cukup lah sampai lapan je yang saya senaraikan. Orang Cina cakap, nombor Ong kan. hehe..Kalau rajin nanti saya tambah lagi. Bye!

No comments: